Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Μορφές προσκόλλησης




Με ποια από τις τρεις ακόλουθες δηλώσεις αισθάνεσαι να ταυτίζεσαι περισσότερο;

1. "Θέλω συναισθηματικά στενές σχέσεις, διαπιστώνω όμως ότι οι άλλοι είναι συχνά απογοητευτικοί ή κακόβουλοι χωρίς λόγο. Ανησυχώ μήπως πληγωθώ αν επιτρέχω στον εαυτό μου να συνδεθεί στενά με άλλους. Δεν με πειράζει να περνάω χρόνο με τον εαυτό μου". (Δεσμός αποφυγής)

2. "Θέλω να είμαι συναισθηματικά οικείος με τους άλλους, συχνά όμως διαπιστώνω ότι διστάζουν να έρθουν τόσο κοντά όσο θα ήθελα. Ανησυχώ μήπως οι άλλοι δεν με υπολογίζουν όσο τους υπολογίζω εγώ. Το γεγονός αυτό με αναστατώνει και με ενοχλεί πολύ". (Δεσμός άγχους)

3. "Μου είναι σχετικά εύκολο να προσεγγίσω συναισθηματικά τους άλλους. Αισθάνομαι άνετα να βασίζομαι στους άλλους κι εκείνοι σε εμένα. Δεν ανησυχώ μήπως μείνω μόνος ή δεν γίνω αποδεκτός από τους άλλους". (Ασφαλής δεσμός)



Hazan και Shaver (1987)






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου