Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018

Ευτυχία





Αμέτρητες οι φορές που είπαμε να συναντηθούμε σε κάποιο φωτεινό μέρος, είτε στις κάποιες έξι των απογευμάτων είτε στις κάποιες οκτώ των δειλινών που έχουνε πιο φρόνιμο φως, κι εγώ να περιμένω, να την περιμένω με τις ώρες και που να φανεί. Και με τι θράσος να εμφανίζεται μετά στα όνειρά μου, να μου ζητάει συγνώμη που δεν ήρθε, γιατί είχε χάσει κάποιον δικό της κι ήτανε στις μαύρες της, ή και να μου επιτίθεται πως ενώ ήρθε, ενώ περίμενε εκεί μέσα στις ώρες της αναμονής μου, εγώ δεν την αναγνώρισα και δε φταίει αυτή.
Είδα κι έπαθα να μην έχω την ανάγκη της. Και τώρα που παλεύοντας τα κατάφερα, έρχεται και μου δίνει συγχαρητήρια, πως αυτό ακριβώς, ότι δεν έχω την ανάγκη της, αυτό είναι ευτυχία. Άπιαστη σου λέω.



Κική Δημουλά



(Απόσπασμα από το Αντεύχομαι του βιβλίου της "Εκτός σχεδίου", Ίκαρος, 2004)








2 σχόλια:

  1. … θετική συναισθηματική κατάσταση, αίσθηση εκπλήρωσης, αίσθηση ότι η ζωή μας έχει νόημα, το κλειδί είναι μάλλον στα στερεότυπα που έχουμε για την ευτυχία, το τώρα δεν είναι ποτέ αρκετό και πρέπει πάντα να προσπαθούμε για κάτι περισσότερο, περισσότερα χρήματα, περισσότερη αγάπη, περισσότερους φίλους, περισσότερη επαγγελματική εξέλιξη, ένα μεγαλύτερο σπίτι, ένα ωραιότερο σώμα…δεν ξέρω, ίσως να φταίει απλά η φύση του ανθρώπου, το να είναι δηλαδή άπληστος. Αυτό το αίσθημα του ανικανοποίητου.
    Η φωνή της ηθικής, αυτής της χριστιανικής ηθικής με την οποία, όμως, η σχέση μας είναι μάλλον τυπική.Η ηθική μας καταφέρνει ίσως να μας δημιουργεί ενοχές, ίσως ενίοτε και να μας αποτρέπει από το να φτάσουμε στα άκρα. Δεν καταφέρνει, όμως, να μας ελευθερώσει από αυτή την αχαλίνωτη «ανάγκη», μόλις έχουμε κάτι να θέλουμε κάτι άλλο, καλύτερο, περισσότερο, ωραιότερο, αλλιώτικο.Βέβαια όταν πετύχουμε τους στόχους μας,ικανοποιούμαστε και νιώθουμε ευχαρίστηση,η οποία όμως είναι παροδική,κι έτσι καταλήγουμε να θέλουμε και πάλι κάτι επιπλέον.Βάζουμε με άλλα λόγια τον εαυτό μας σε μια κατάσταση διαρκούς αξιολόγησης, σύγκρισης και κριτικής με αποτέλεσμα επίκεντρο της προσοχής μας να γίνεται αυτό που δεν έχουμε,αυτό που μας λείπει,αυτό στο οποίο δεν είμαστε καλοί.Οτιδήποτε μας κάνει ευτυχισμένους,αυτό το ίδιο πράγμα,μπορεί να μας προκαλέσει πόνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή